اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/8

مناظر دیدنی و چشم‌نواز گناوه لری گچساران

گناوه لری روستایی در دامنه کوه خامی با طبیعت بسیار زیبا ، دیدنی و چشم‌نواز آن چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

مناظر دیدنی و چشم‌نواز گناوه لری گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی است نوروز امسال اگر به این استان سفر کردید دیدن این مناظر زیبا خالی از لطف نیست.

در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال گچساران و در دامنه و ارتفاعات پایین دست کوه خامی، روستایی به نام "گناوه" قرار دارد که طبیعت بسیار زیبا ، دیدنی و چشم‌نواز آن چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

روستای گناوه دارای قدمت بسیار بالایی بوده و وجود غارها و محوطه تاریخی روستا و دیگر آثار تاریخی در منطقه قلات که حدود ۳ کیلومتر با آن فاصله دارد، دلیلی بر قدمت و اهمیت این روستا در طول تاریخ دارد؛درختان بلوط و باغ‌ها، وجود چشم‌اندازهای کوهستانی و چشمه‌ سارهایی که آب مورد نیاز باغ‌ها را از کوه خامی تأمین می‌کند، زیبایی بسیار خاصی به روستای گناوه در گچساران بخشیده است.

گناوه روستایی زیبا و کهن در 15 کیلومتری شمال گچساران واقع است که هر ساله گردشگران زیادی را از روستاها و شهرستانهای همجوار بخود جذب می نماید، این روستا دارای چهار پاره ده بوده بنامهای کیز ،مزیز،کهکو و گناوه که در حال حاضر فقط بخش گناوه ی آن باقیمانده است.

در این روستا درختانی همچون بلوط،بنک(پسته وحشی)،کله خونگ،زالزالک و همچنین گیاهان دارویی همانند آویشن و لیرزک و کارده و آوندول که جهت مداوای برخی از بیماری ها بکار میرود،بوفور وجود دارد .

وجود کوههای سربرافراشته خامی و کنار و کهکوه و کوه پهزمون و کوه کله کارد نیز به نوبه ی خود جذابیت دوچندانی به این روستا بخشیده است...

وجود امامزادگانی همچون سلطان امیراحمد انصاری و خواهرش بی بی گوهرتاج از نوادگان امام موسی کاظم (ع) و دو قدمگاه موسوم به حضرت علی ع و قنبرعلی نیز جذابیت مذهبی ویژه ای به این روستا بخشیده است.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول